Музей «Бойової та трудової Слави» Херсонського НВК №9

Профіль музею: історико – краєзнавчий 

Освітня установа: Херсонський навчально – виховний комплекс – загальноосвітня школа IIIIступенів №9 Херсонської міської ради, місто Херсон

Рада музею: 5 чоловік

Характеристика приміщення: одна кімната 51,7 кв.м в хорошому стані

Керівник шкільного музею: Кібиш Сергій Сергійович, педагог – організатор та вчитель історії НВК№9

музАспекти музейної діяльності:

-          Музей Великої Вітчизняної війни та війна в Афганістані 1979 – 1989 рр.

-           «Херсонський суднобудівельний завод – як усе починалось»

-          Історія пам’ятних місць мікрорайону міста та матеріали трудових збережень педагогів школи

Форми діяльності:  

-          пошукова

-          бібліографічна

-          наукова

-          освітньо – масова

 

муз 9 3Структура управління музеєм:

                    Керівник музею

    Рада музею                 Секції музею

  1. планує                    1. пошукова
  2. контролює             2. бібліографічна
  3. координує              3. наукова
  4. надає звіт               4. освітньо – масова

Режим роботи музею:  

-          понеділок – четверг: 10:00 – 14:00;

Головна мета музею: активізація діяльності учнів на пошуково – муз 9 4дослідницьку роботу, військово – патріотичне виховання підростаючого покоління, посилення уваги школи до життєвих проблем ветеранів, збереження історичної пам’яті народу.

Експонати: у музеї знаходиться 50 експонатів та 11 стендів

Тематика стендів: 

Стенд  1:« Вони прославились на землі херсонській»

Стенд  2:« Хлопці з карантинного острова»

муз 9 5Стенд 3:« Херсонський суднобудівельний завод – провідне підприємство             країни»

Стенд 4: « У нас усе найкраще від школи»

Стенд 5: «Херсонський суднобудівельний завод – як усе починалося»

Стенд 6: « Шануймо гордість нашої школи»

Стенд 7: « Від педагога школи до народного обранця»

муз 9 1Стенд 8: « Афганістан – біль людської душі»

Стенд 9: « Доки б’ються серця пам’ятайте»

Стенд 10: « Пам’ятайте минуле, творимо сьогоднішнє, дбаємо про майбутнє»

Стенд 11: « Херсон – рідне місто»

Тематика експозицій: в музеї міститься 50 експонатів та 11 стендів інформаційного напрямку, знаходяться мемуари, спогади учасників Другої світової війни, портрети, фотографії, власні речі учасників Другої світової війни, фотодокументи, листи з фронту, макети моделей кораблів створені учнями – 

муз 9 2

гуртківцями, стенди інформаційного напрямку та матеріали трудових збережень педагогів школи та пам’ятних місць мікрорайону.

Умови зберігання: експонати знаходяться в кімнаті музею вікна якої загратовані, письмові матеріали заламіновані знаходяться у папках, що зберігає їх від вицвітанню та механічних пошкоджень. Особисті речі ветеранів знаходяться у шафах за склом.

Коротка характеристика діяльності музею: шкільний музей покликаний сприяти формуванню патріотизму, розширення к

муз 0

ругозору і виховання пізнавальних інтересів та здібностей учнів, оволодінню ними практичних навичок пошуково – дослідницької роботи.  Музей « Бойової та Трудової Слави» засновано 5 травня 2011 року. Профілем роботи шкільного музею є історичне краєзнавство. Основна тема науково - дослідної роботи музею: збір та узагальнення матеріалу про події
Другої світової війни а також війна в Афганістані та історія школи та мікрорайону «Острів» міста Херсон. На базі музею проводяться тематичні 

м уз 1

вечори, зустрічі з ветеранами Другої світової війни а також з ветеранами   війни в Афганістані 1979 – 1989 рр.. Проводяться науково - теоретичні  та відео – конференції, лекції, екскурсії, класні години. Акції, консультації, які надають як ветерани та і досвідчені учні екскурсоводи, уроки мужності, лінійки пам’яті з запрошеннями та привітаннями на них ветеранів, зустріч з
колишніми випускниками школи. Також музей підтримує тісні зв’язки з радою ветеранів «Патріот Вітчизни», з членами міської організації Української спілки ветеранів Афганістану та міського центру волонтерів. 

 

 

мНарод, який  не вивчає свого минулого, приречений на забуття. На сучасному етапі розвитку суспільства, роль шкільних музеїв надзвичайно велика. Саме на шкільні музеї покладено функцію збирання, вивчення, обробки, збереження, оформлення та пропаганди матеріалів минулого українського народу, а також гідного виховання молодого покоління. Зберігаючи історію, культуру і традиції кожного українського села, таким чином м 2збережемо минуле всього українського народу. З цим завданням успішно справляється шкільний історико – краєзнавчий музей села Колінківці.

 

Формування сучасного шкільного музею розпочато в 2011 році. року з ініціативи директора НВК№9 Мартинюк Л.В. Основними джерелами поповнення колекції музею є: матеріали пошукової роботи учнів та особисті речі членів міського клубу «Патріот». Останні надходження до музею були восени 2013 року, це особисті речі генерала Жирнового В.М.які предала музею його дружина, почесний громадянин м.Херсон, голова клубу «Патріот Вітчизни імені генерала  Жирнова» Жирнова Т.Г.

 

  м 3  Музей постійно організовує тематичні виставки, присвяченні видатним подіям в історії людства, нашої держави. Це систематичне проведення виставок до Дня Перемоги, Дня Збройних сил України, річниці виведення військ з Афганістану, Голодомору та ін.

 

Крім експозиційної та екскурсійної роботи на базі музею проводиться відкриті та робочі уроки, різні свята, семінари,

 

Часто проводяться зустрічі з ветеранами, видатними діячами району, області. Під час роботи літнього пришкільного табору всі учні школи мають змогу відвідати музей та прослухати екскурсію.

 

м 4В школі систематично проводиться конкурс «Поповни скарбничку шкільного музею», найактивніші учасники якого нагороджуються похвальними листами. Учні активно приймають участь і завдяки цьому шкільний музей постійно поповнюється експонатами

 

       Отже, головною метою музею «Слави» НВК №9 є активізація діяльності учнів на пошуково – дослідницьку роботу, військово – патріотичне виховання підростаючого покоління, посилення уваги школи до життєвих проблем ветеранів, збереження історичної пам’яті народу. 

 

Друк