Педагогічний колектив Херсонської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №39 Херсонської міської ради постійно співпрацює з Херсонською академією неперервної освіти. Так і цього разу на засіданні педагогічної ради були присутні слухачі курсів – 35 заступників директорів зі шкіл міста та області на чолі з Кузьміч Т. О. – завідуючою науково-методичним відділом освіти ОУЗ при Херсонській академії неперервної освіти.
Вже стало традицією проводити нестандартні педради. Так квітнева педрада пройшла у формі захисту проектів «Школа – територія соціалізації та захисту прав дитини у рамках експериментальної роботи з теми «Впровадження діяльнісного підходу в систему громадянської освіти в національній школі». Учасники педради розглядали шляхи вирішення завдань першого мотиваційно-настановчого етапу дослідження в рамках впровадження обласної науково-методичної проблеми:«Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі». Педагоги школи №39 підводили підсумки роботи щодо реалізації власної науково-методичної проблеми школи:«Соціалізація дітей в умовах впровадження діяльнісного підходу в систему громадянського виховання школи-родини».
У ході педради вчителі презентували створені та впроваджені за рік проекти:
- «Урок – соціальна система передачі навчальної інформації» - керівник групи Матієнко О. О., розкрила роль уроку літератури в соціалізації особистості,здатної до самоосвіти та саморозвитку, у якої
сформовані моральні цінності громадянина. Бо любий урок формує у дитини моделі поведінки та норми, орієнтує на загальнолюдські цінності через поведінку героїв, негативні та позитивні вчинки,
через думки автора та вчителя ;
- «Соціалізація учнів – пріоритетне завдання виховного процесу» - керівник групи Наумчик О.Ф. продемонструвала фрагмент уроку з громадянської освіти, який підкреслив,що у процесі вихованих
заходів дитина поступово перетворюється на особу, яка розуміє і саму себе, і навколишній світ, адаптується до нього, набуваючи знань та звичок, притаманних культурі суспільства, в якій вона народилася;
- «Позакласна робота – шлях до формування особистості з багатим внутрішнім змістом, з високим рівнем
соціалізації» - керівник групи Чистіков А.С. наголосив, що поширеною формою позакласної роботи є діяльність шкільного музею етнографії та побуту, де проводяться різноманітні уроки історії, літератури, тематичні екскурсії, присвячені визначним датам. На базі музею працює гуртки «Краєзнавець», «Сімейні
цінності» та «Дружина юних пожежників», клуб дебатів «Я – громадянин», клуб «Ветеран», штаб «Корисні справи»;
- «Процес соціалізації як результат цілеспрямованих виховних зусиль родини» - керівник групи Вецало Т.М. довела, що в процесі соціалізації великого значення набувають різноманітні форми та методи роботи з батьками. По-перше, це батьківські збори, де використовуються різні методи їх проведення: батьківські лекторії, тематичні консультації, анкетування. Тема зборів повинна хвилювати батьків, тоді збори
проходять з інтересом та подальшою користю. З'єднуючим ланцюгом між школою та усіма батьками став батьківський актив, який щиро допомагає в організації відпочинку дітей, бере участь у всіх організаційних питаннях;
- «Соціально-психологічний зміст колективу – це зближення цілей і цінностей групи і індивіда» - керівник групи Остапчук Н.М. акцентувала увагу на таких чинниках створення позитивного соціально-психологічного клімату колективу як задоволеність членів колективу взаєминами, процесом праці, керівництвом; взаєморозуміння й авторитетність керівників і підлеглих;згуртованість (навколо мети діяльності); свідома дисципліна та продуктивність роботи;
- «Активне пристосування учня до умов соціального середовища класного колективу» - керівник групи Михайленко Н.І. Наталя Ігорівна зазначила, що саме класний керівник створює умови для самостійного
розв'язування учнем його особистих проблем. Для життєдіяльності класного співтовариства істотне значення має участь у всіх шкільних заходах. Проводяться спільні позакласні заходи з учнями старших класів, класні колективи беруть участь у всіх шкільних святах, декадах і тижнях, конкурсах. Момент змагання, наприклад, під час проведення спортивних заходів з учнями інших класів, також
працює на об'єднання класного колективу.
Творчі групи в захисті проектів представили презентації та відеоролики роботи в класах, лінійок, роботи гуртків, клубів та фрагменти уроків і виховних заходів. Результати досліджень були представлені у вигляді таблиць, схем, діаграм.
Активну участь у роботі педради брали представники батьківської громади та практичний психолог школи.