logo

nikonovМи раді вітати вас на сайті Управління освіти Херсонської міської ради. На сайті ви можете знайти новини, поради та іншу корисну інформацію про галузь освіти міста Херсона.  Якщо ж у Вас виникли питання або пропозиції  щодо роботи освітніх закладів міста, безпосередньо до мене, їх можна висловити в рубриці «Громадська приймальня». Ваша точка зору для нас  дуже важлива. Запрошуємо до плідної співпраці для удосконалення та розвитку системи освіти нашого міста!

З повагою до вас, начальник управління освіти Херсонської міської ради Юрій Миколайович Ніконов 

АМУ погодила проект Закону, що дозволяє закладам освіти отримувати ліцензію безплатно

 24 / Січень, 2018
Асоціація міст України розглянула проект Закону України «Про внесення змін до пункту 3 розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про освіту» щодо уточнення деяких положень Закону» (далі – Законопроект), надісланий листом Міністерства освіти і науки України № 1/12-735 від 22.01.2018.
Законопроектом пропонується внести зміни до пункту 3 розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про освіту», зокрема передбачити одержання ліцензії закладами дошкільної та загальної середньої освіти без справляння плати за таку ліцензію, а також подовжити до 2023 року перехідний період для запровадження статті 7 Закону України «Про освіту» для національних меншин.
Щодо ліцензії, то йдеться про заклади, що діяли на момент набрання чинності Закону України "Про освіту" і мають без проходження окремих процедур отримати ліцензію на здійснення освітньої діяльності.
Зважаючи на важливість реалізації зазначених положень під час імплементації Закону України «Про освіту», Асоціація міст України погодила проект Закону України «Про внесення змін до пункту 3 розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про освіту» щодо уточнення деяких положень Закону» без зауважень та надіслала відповідні висновки до Міністертва освіти і науки України.
Аналітичний центр АМУ

Друк E-mail

Міністр освіти і науки дала доручення ІМЗО терміново перевірити навчальну програму курсу “Сімейні цінності” та матеріали до неї - перевірка може стати підставою скасування грифу

    Навчальна програма курсу “Сімейні цінності”, що була схвалена Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти у 2012 році, та матеріали до неї будуть перевірені на предмет науковості та недискримінації. Таке доручення Інституту модернізації змісту освіти дала Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

МОН наголошує, що вважає своїм обов’язком дотримання принципів науковості та недискримінації.  Оскільки у ЗМІ поширюється інформація, що, схвалена Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти у 2012 році, навчальна програма курсу “Сімейні цінності” та матеріали до неї не відповідають цим принципам, має бути здійснена перевірка. Це може стати підставою для скасування грифу МОН.

      Так, згідно пункту 3“Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв МОН”,якщо програма не відповідає чинним стандартам, що “призводить до зниження її наукового і  науково-методичного  рівня  та  якості” гриф Міністерства освіти і науки, в тому числі схвалення, може бути скасовано.

     Наголошуємо, щолист МОН № 1/9-562 від 21 жовтня 2016 року  “Про впровадження курсу «Сімейні цінності»був написаний з метою виконанняПостанови Верховної Ради України  “Про Рекомендації парламентських слухань на тему: "Сімейна політика України - цілі та завдання”.

     Згідно Постанові, ВРУ доручило Міністерству освіти і науки України  “забезпечити впровадження в системі освіти програм формування сімейних цінностей, сформованих на основі національно-культурної спадщини українського суспільства”. 

                                        http://mon.gov.ua/usi-novivni/novini/2016/10/28/ministr/

Друк E-mail

Про Порядок прозорого отримання, використання та обліку благодійної допомоги для потреб комунальних закладів освіти Херсонської міської ради

З    метою   упорядкування    отримання    благодійної    допомоги   закладами  освіти м. Херсона згідно з вимогами чинного законодавства, забезпечення відкритості та доступності інформації про надходження та використання благодійних коштів, зменшення корупційних ризиків при їх використанні, керуючись Законом України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», частиною 4 статті 13 Бюджетного кодексу України, Порядком отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.08.2000 №1222,  статтею 25, частиною першою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні",  п.5.2.4. Положення про управління освіти Херсонської міської ради,  на виконання  рішення VІІІ сесії міської ради від 24.06.2016 №226 «Про Порядок прозорого отримання, використання та обліку благодійної допомоги для потреб комунальних закладів освіти Херсонської міської ради»   

НАКАЗУЮ:

1.   Керівникам загальноосвітніх, дошкільних, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів:

1.1. Неухильно дотримуватися Порядку прозорого отримання, використання та обліку благодійної допомоги для потреб комунальних закладів освіти Херсонської міської ради, затвердженого рішенням VІІІ сесії міської ради від 24.06.2016 №226 (далі – Порядок) та не допускати примусовий збір коштів з батьків у навчальних закладах міста.

1.2.  Оприлюднювати   і   регулярно    оновлювати    публічну  інформацію   у   формі відкритих даних про надходження та використання безповоротної благодійної допомоги на веб-сайтах навчальних закладів до 10 числа наступного за звітним періодом місяця.

1.3. Довести даний наказ до відома педагогічних працівників  та батьківської громади.

1.4. Двічі на рік звітувати перед батьківською та педагогічною громадськістю про виділення бюджетного фінансування і залучення додаткових джерел фінансування навчального закладу та їх раціональне використання.

2. Покласти на керівників навчальних закладів  персональну відповідальність за дотриманням Порядку.  

3. Начальникам відділів управління освіти Херсонської міської ради              (Омельчук С.В., Чурілова Т.І., Поздняк В.М., Журженко Н.С.):

3.1. Довести цей наказ до відома керівників загальноосвітніх, дошкільних, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів.

3.2. Ініціювати притягнення до відповідальності керівників закладів освіти в усіх випадках виявлення порушень Порядку та законодавства щодо примусового збору коштів із батьків на потреби закладів.

4. Централізованій бухгалтерії при управлінні освіти (Варгата С.І.) посилити контроль за дотриманням у навчальних закладах міста законодавства про використання та обліку благодійної допомоги.

5. Методисту методичного кабінету при управлінні освіти Верещаці Т.Ю. оприлюднити даний наказ на веб-сайті управління освіти.

6.  Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

В.о. начальника управління освіти,

перший заступник начальника управління                                      О.М.Кулик

 

 

 

                                                                                                      

ХЕРСОНСЬКА МІСЬКА РАДА

VIІI сесія міської ради VІІ скликання

РІШЕННЯ

24.06.2016 № 226

Про Порядок прозорого отримання,

використання та обліку

благодійної допомоги для потреб

комунальних закладів освіти Херсонської міської ради

З    метою   упорядкування    отримання    благодійної    допомоги   закладами  освіти м. Херсона згідно з вимогами чинного законодавства, забезпечення відкритості та доступності інформації про надходження та використання благодійних коштів, зменшення корупційних ризиків при їх використанні, враховуючи розпорядження голови Херсонської обласної державної адміністрації від 17.03.2016 №200 «Про удосконалення контролю за отриманням батьківських внесків у закладах освіти області» та розпорядження міського голови від 01.04.2016 № 175р «Про створення комісії з питань моніторингу стану отримання благодійних коштів  та їх використання в освітніх закладах м. Херсона, затвердження її складу та Положення про неї»,  відповідно до Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», частини 4 статті 13 Бюджетного кодексу України, Порядку отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.08.2000 №1222, керуючись статтею 25, частиною першою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", міська рада

В И Р І Ш И Л А:

  1. Затвердити  Порядок  прозорого  отримання, використання  та  обліку благодійної допомоги для потреб комунальних закладів освіти Херсонської міської ради (далі – Порядок) згідно з додатком.

2. Керівникам комунальних навчальних закладів  освіти Херсонської міської ради:

2.1. Неухильно дотримуватися Порядку та не допускати примусовий збір коштів з батьків у навчальних закладах міста.

2.2. Оприлюднювати   і   регулярно    оновлювати    публічну  інформацію   у   формі відкритих даних про надходження та використання безповоротної благодійної допомоги на веб-сайтах навчальних закладів до 10 числа наступного за звітним періодом місяця.

3. Відділу інформаційного та програмного забезпечення міської ради (Букін В.О.) оприлюднити дане рішення на офіційному сайті Херсонської міської ради та її виконавчих органів, а відділу громадських зв’язків міської ради – у засобах масової інформації.

4. Відповідальність за виконання даного рішення покласти на  заступника міського голови згідно з розподілом обов’язків.

5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань освіти, спорту, культури, духовності та молоді          (Сух В.В.).

Міський голова                                                                       В.Миколаєнко                                                                                     

Додаток до рішення

сесії від 24.06.2016 № 226

Порядок

прозорого отримання, використання та обліку благодійної допомоги

для потреб комунальних закладів освіти Херсонської міської ради

1.Загальні питання

1.1. Цей  Порядок  визначає  вимоги  до  отримання,  використання  та   обліку благодійних внесків та пожертв від юридичних та фізичних осіб-резидентів і нерезидентів (далі – благодійники) комунальними закладами освіти м. Херсона (далі – заклади освіти).

1.2. Основними нормативними документами,  що  регулюють  питання,  пов’язані з благодійною діяльністю, є закони України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про професійно-технічну освіту», Бюджетний кодекс України, Порядок отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.08.2000 №1222, Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги щодо виконання кошторисів доходів і видатків бюджетних установ та організацій, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 09.01.2000 №17, Примірне положення про батьківські комітети (раду) дошкільного навчального закладу, затверджене наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 26.04.2011 № 398, Положення про піклувальну раду загальноосвітнього навчального закладу, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 05.02.2001 № 45, Примірне положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178, лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 15.04.2011 №1/9-289 «Щодо оприлюднення інформації про використання благодійних та спонсорських коштів», лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13.10.2011 №1/11-9472 «Щодо збору коштів з батьків».

2. Форми і способи здійснення благодійної діяльності

2.1. Безповоротна благодійна допомога може надаватися благодійниками освітнім закладам у грошовій формі для потреб їх фінансування за напрямами видатків, визначеними благодійником, а також як товари, роботи, послуги.

2.2. Якщо благодійником конкретні цілі використання коштів не 

визначено, шляхи спрямування благодійного внеску визначаються керівником установи, закладу – набувачів відповідно до першочергових  потреб, пов'язаних виключно з основною діяльністю установи, закладу.

2.3. Безповоротна благодійна допомога у формі грошових коштів для закладів освіти може зараховуватися на рахунки благодійного фонду, що створений у визначеному законодавством порядку, або на спеціальний реєстраційний рахунок закладу освіти «Суми за дорученням».

2.4. Облік товарів, робіт і послуг, отриманих  як  благодійна  допомога,  ведеться згідно з Порядком, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.1998 №1295 "Про затвердження Порядку розподілу товарів, отриманих як благодійна допомога, та контролю за цільовим розподілом благодійної допомоги у вигляді наданих послуг або виконаних робіт".

2.5. Безповоротна благодійна допомога не може замінювати  плату  за надання закладами освіти платних послуг, за переліками, визначеними в установленому порядку.

2.6. Забороняється спрямування благодійних коштів у будь-який спосіб  на придбання подарунків для працівників освітніх закладів.

2.7. Інформація  про структуру та розмір доходів і  витрат  благодійних організацій (фондів) при закладах освіти, а також умови використання їх активів для благодійної діяльності не є конфіденційною інформацією або комерційною таємницею і є підставою для її обов’язкового оприлюднення.

3. Діяльність благодійних фондів у сфері освіти

3.1. Створити благодійну організацію  (фонд) з  власним  банківським  рахунком при закладі освіти можуть дієздатні фізичні та юридичні особи, крім органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб публічного права.

3.2. Батьківські комітети (ради) освітніх закладів можуть:

3.2.1. Створювати  благодійні  фонди   відповідно  до   чинного законодавства або приєднатися до вже створеного благодійного фонду.

3.2.2. Контролювати надходження  і  розподіл благодійної  допомоги, брати участь у вирішенні інших питань, передбачених статутом фондів, до яких вони спрямували  благодійні кошти.

3.3. Благодійні фонди, створені  батьківською  радою (комітетом),  підзвітні загальним зборам (конференції) батьків навчального закладу чи відповідно загальним зборам батьків класу.

3.4. З метою створення прозорого механізму отримання,  використання, та обліку благодійних внесків, між закладами освіти та благодійними фондами укладаються договори про надання благодійної допомоги на навчальний рік.

  1. які здійснюють  публічний збір благодійних пожертв від імені благодійної організації, повинні діяти на підставі договору (контракту) з благодійною організацією.

4.1. Безповоротна благодійна допомога  надається виключно на добровільних засадах.

4.2. Благодійні внески у вигляді грошових коштів для закладів освіти   повинні зараховуватися на рахунки благодійного фонду, що створений у визначеному законодавством порядку, або на спеціальний реєстраційний рахунок закладу освіти «Суми за дорученням».

4.3. Приймання безповоротної благодійної допомоги в готівковій    формі від фізичних осіб здійснюється за письмовою заявою, із зазначенням конкретних цілей використання безповоротної благодійної допомоги, на основі прибуткового касового ордера.

4.4. Облік товарів, робіт, послуг, отриманих як благодійна допомога, ведеться згідно з Порядком, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.1998 №1295 «Про затвердження Порядку розподілу товарів, отриманих як благодійна допомога, та контролю за цільовим розподілом благодійної допомоги у вигляді наданих послуг або виконаних робіт».

4.5. При проведенні щорічної інвентаризації, навчальним закладам необхідно здійснювати контроль за своєчасністю обліку та належного використання матеріальних цінностей, що надходять як благодійна допомога (Інструкція з обліку запасів бюджетних установ, затверджена наказом Державного казначейства України від 08.12.2000 №125, Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 №611.

5.1. Керівникам освітніх закладів  та благодійним організаціям не   допускати примусового збору безповоротної благодійної  допомоги  з батьків учнів  вихованців у закладах освіти.

5.2. Не рідше одного разу на півріччя керівникам освітніх закладів та благодійним організаціям звітувати перед батьківською та педагогічною громадськістю про виділення бюджетного фінансування і залучення додаткових джерел фінансування навчального закладу та їх раціональне використання.

5.3. Благодійні організації (фонди) складають та  подають фінансову, статистичну та іншу обов'язкову звітність  один раз на квартал.

5.4. Щомісяця керівники освітніх закладів та благодійні організації  висвітлюють на сайтах фондів і закладів освіти інформацію про надходження та використання безповоротної благодійної допомоги.

5.5. Батьківські комітети 2 рази  на рік звітують  про свою роботу перед загальними зборами батьків. (На вимогу більшості батьків, можуть проводитися позачергові звіти батьківських комітетів).

5.6.Керівникам освітніх закладів та благодійним організаціям щомісяця інформувати громадськість про надходження та використання безповоротної благодійної допомоги шляхом розміщення відповідних матеріалів на сайтах навчальних закладів.

- розглядає спірні питання та можливі скарги чи заяви від  громадян про порушення норм цього Порядку;

- звітує перед громадськістю про результати її роботи два рази на рік;

- сприяє систематичному навчанню з  питань благодійної діяльності  та   роботи благодійних організацій при закладах освіти серед батьківської та педагогічної громадськості стосовно отримання інформації та роз'яснень законодавства, що регулює суспільні відносини у сфері благодійної діяльності.

Друк E-mail

Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 20.10.2015 №365

                                               Х Е Р С О Н С Ь К А   М І С Ь К А  Р А Д А

              В И К О Н А В Ч И Й   К О М І Т Е Т

РІШЕННЯ

м. Херсон

20.01.2016                                                                                                                      № 23

Про внесення змін до рішення  виконавчого

комітету міської ради від 20.10.2015 №365

«Про встановлення для батьків плати за

харчування дітей у комунальних дошкільних

навчальних закладах міста та вартості харчування»

Згідно зі статтею 35 Закону України „Про дошкільну освіту”,  Порядком встановлення плати за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 21.11.2002 № 667, керуючись підпунктом 6 пункту „а”  статті 32 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”,  виконавчий комітет міської ради

В И Р І Ш И В:

1. Внести зміни до рішення виконавчого комітету міської ради від 20.10.2015 №365 «Про встановлення для батьків плати за харчування дітей у комунальних дошкільних навчальних закладах міста та вартості харчування», виклавши пункт 1.10 у новій редакції:

Продовжити

Друк E-mail